Vitamíny na jaro

Vitamíny na jaře

Vitamíny na jaro
Pokud jste nikdy vitamíny neužili nebo nebrali, jaro je tím nejlepším časem. To je dobrý důvod, proč se starat o své zdraví. Vitamíny pomohou tělu znovu se připravit na nový režim, dodají energii a sníží problém sezónního vypadávání vlasů a doplní všechny nejdůležitější nedostatky.

Potřebujete doplňky? S největší pravděpodobností ano. Podle odborníků lékařských věd je většina obyvatel ve vážném nedostatku vitamínu D, vitamínu C, hořčíku, zinku, selenu, jodu a dalších živin.

Ale nespěchejte do lékárny, pokud jste již o problému přemýšleli a rozhodli se koupit si vitaminový komplex. Faktem je, že hotové komplexy obsahují soubory vitamínů. Na jedné straně je to dobré, protože nebudete muset brát mnoho různých doplňků. Komplexy však mají své nevýhody: vitaminy v nich jsou zřídka v dobré kondici a často jsou ve vzájemném konfliktu, což snižuje vzájemnou asimilaci.

Chcete-li dosáhnout maximálního výsledku, užívejte doplňky v monovariantech a bezpečné dávkování, které tělo potřebuje pro každý den. Nesnažte se o kvantitu, ale zaměřte se na kvalitní a biologicky dostupné formy.

Shromáždili jsme pět doplňků, které jsou vhodné pro každou osobu na jarní období.

  • Vitamin D posiluje imunitní systém

Je těžké najít někoho, kdo neslyšel o vitamínu D. Jak se ukázalo, většina lidí v něm zažívá vážný nedostatek. I když žijete v zemi s celoročním slunečním zářením a používáte opalovací krém denně, můžete mít nedostatek. Ochranný krém zcela blokuje syntézu vitamínu D, ke kterému dochází pod vlivem slunečního záření, jako je UVB.

Vitamin D je jedním z nejdůležitějších antioxidantů a předchůdcem steroidních hormonů. Pokud to nestačí, hormonální systém a imunita značně trpí. S největší pravděpodobností často trpíte nachlazením a chřipkou.

Naše doporučení: Vyberte si vitamín D v aktivní formě D3 (cholekalciferol) a spotřebujte 1000 až 4000 IU vitamínu D denně. Toto je bezpečná denní dávka pro dospělé.

Můžeme doporučit vyzkoušet vysoce kvalitní D3 Cerum od Premier Research Labs.

  • Vitamin C zabraňuje stárnutí pleti

Vitamin C je základní antioxidant, který chrání buňky před oxidačním poškozením. Zabraňuje předčasnému stárnutí kůže, srdečním onemocněním a dalším negativním účinkům volných radikálů. Vitamin C je nezbytný pro správnou funkci imunitního systému: zvyšuje odezvu protilátek a chrání před viry.

Kyselina askorbová je potřebná lidmi pro syntézu kolagenu. Kromě toho posiluje stěny krevních cév, snižuje předčasnou tvorbu vrásek  a krvácení dásní. Pokud jste snadno unavení, často nemáte sílu, energii nebo vlasy, které vypadnou – to vše může být také kvůli nedostatku vitamínu C.

Naše doporučení: Optimální dávka je 500-1000mg denně. Je lepší rozdělit tuto částku na stejné části po celý den. Neměli byste pít více než 2500mg vitamínu C najednou – tělo absorbuje pouze toto množství.

Náš výběr: Vitamín C přírodní od Healthforce Superfoods. Pokud dáváte přednost přirozenému zdroji vitamínu C, vyberte bobule s vysokým obsahem přírodní kyseliny askorbové.
Doporučujeme prášek Camu Camu Bio, který zahrnuje 100% camu-camu neboli Myciaria dubia je ovoce obsahující až 60 krát více vitamínu C než pomeranče.

  • Hořčík bojuje s úzkostí a depresí

Téměř každý z nás má nedostatek hořčíku , jednoho z nejdůležitějších minerálů na Zemi. Toto je bohužel běžná situace pro obyvatele většiny zemí. Nedostatek hořčíku se vyskytuje z různých důvodů: nedostatečný obsah minerálů v potravě, nadbytek bílkovin, stres, zneužívání alkoholu a dokonce hormonální antikoncepce. Zevně se deficit projevuje chronickým únavovým syndromem, depresí a úzkostí.

Zvýšená citlivost na počasí je dalším znakem nedostatku hořčíku. Pokud máte často bolesti hlavy, migrény nebo závratě – je to docela možné, je na vině také nedostatek tohoto prvku.

Naše doporučení: Vyberte hořčík ve formě citrátu nebo glycinátu. Postačuje dávka 350mg denně. Pro lepší vstřebávání hořčíku ho vezměte večer. Optimálním intervalem je okno od 18 do 21 hodin.

Dáváme přednost tabletové formě Performance Magnesium (vegan, neobsahuje žádná plnidla ani stabilizátory) .

  • Zinek chrání před častým nachlazením

Zinek je pro pokožku velmi důležitý, protože reguluje aktivitu mazových žláz, chrání před záněty a akné. Tento stopový prvek je nezbytný pro tvorbu kolagenu (jako je vitamín C), pomáhá také hojit rány a zlepšuje obranyschopnost imunitního systému. Zajímavý fakt: zinek zlepšuje pocit chuti a vůně. Proto, pokud chcete být považováni za labužníka, začněte obnovením nedostatku zinku.

Jídlo obsahuje velmi málo zinku a tělo neví, jak tento prvek skladovat. To znamená, že zinek se musí brát denně s jídlem nebo v doplňcích. Při nedostatku zinku, bílých skvrn na nehtech a pocitu únavy se imunitní systém oslabuje. Další fází nevýhody jsou sezónní nachlazení, jedna po druhé.

Naše doporučení: 

Picolinát zinečnatý je dobře vstřebáván a nezpůsobuje nežádoucí účinky (nevolnost). Užívejte dávky 15-50 mg denně. Doporučujeme Zinc Picolinate 50 mg od NOW Foods (vegan kapsle).

  • Adaptogen pomůže obnovit na jaro.

Jednou z nejdůležitějších funkcí adaptogenů je přizpůsobit tělo změně klimatu, snížit stresové faktory a negativní dopady na životní prostředí.

Který adaptogen je lepší vzít? Při nízkém tlaku a citlivosti na počasí je Eleutherococcus, tonikum z jihovýchodní Sibiře, ideální. Posílí imunitní systém a chrání před častým nachlazením. Pokud není energie a usnete na cestách, zvolte ženšen, reishi houby a shiitake.

Naše doporučení: Chcete-li vidět významný výsledek, adaptogeny se nejlépe berou během 2-3 měsíců. Nemíchejte více potravin najednou. Použijte jeden adaptogen ráno, jinak bude obtížné usnout.

Na jars doporučujeme zvolit Eleutherococcus v tekuté tinktuře, Adaptogeny Brainmax 1.5, Reishi a Chaga (instantní napoje) od Four Sigmatic.

Všechny tyto doplňky si můžete vzít v průběhu 1-2 měsíců. Obnovíte tak své deficity a setkáte se s jarem s vynikající náladou a dobrým zdravím.